dimarts, 10 de setembre del 2013

NOU ESCENARI FORMATIU PER LA FORMACIÓ EN LLEURE EDUCATIU (MONITORS/ES i DIRECTORS/ES)

NOU ESCENARI FORMATIU PER LA FORMACIÓ EN LLEURE EDUCATIU
(MONITORS/ES i DIRECTORS/ES)


La formació de monitors i directors, la qual dona accés a la titulació oficial de la
Generalitat de Catalunya, està a punt de fer un canvi d’estudis substancial per tal d’adaptarse a la nova realitat dels Certificats de Professionalitat (reconeixement de les competències
per a exercir una professió, reconegudes per l’administració laboral, i valides a l’Estat).

A partir del proper dia 1 d’Octubre de 2013, la formació que fins ara estava regulada per la
normativa aprovada des del 1995, variarà ja sigui en les diferents etapes formatives com en
el contingut i la capacitació dels futurs educadors i educadores en el lleure.



CURS DE MONITOR/A DE LLEURE

Per accedir a la formació caldrà tenir els 18 anys el primer dia de curs i s’haurà de superar un
total de 310 hores, les quals es repartiran amb les següents etapes:
a) Formació teòrica de 150 hores, les quals es desenvoluparan amb tres mòduls:
1. Activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil (60 hores)
2. Processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil (30 hores)
3. Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure (60 hores)
De la totalitat d’aquestes hores, 50 podran ésser realitzades a distància per part de
l’alumne, a partir del sistema d’aprenentatge que proposarà l’escola.
b) Pràctiques professionals no laborals de dinamització d’activitats de lleure educatiu
infantil i juvenil, d’una durada mínima de 160 hores
c) Elaboració d’una memòria de pràctiques que caldrà lliurar a l’escola en n les
convocatòries que s’estableixin.


CURS DE DIRECTOR/A DE LLEURE
Per accedir a la formació caldrà tenir els 18 anys el primer dia de curs i s’haurà de superar un
total de 410 hores les quals es repartiran amb les següents etapes:

a) Formació teòrica de 210 hores, les quals es desenvoluparan amb tres mòduls:
1. Processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil (30 hores)
2. Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure (60 hores)
3. Planificació, organització, gestió i avaluació de projectes educatius de lleure
infantil i juvenil (120 hores)
4. Coordinació i dinamització de l’quip de monitores i monitores de lleure (80 hores)
De la totalitat d’aquestes hores, 50 podran ésser realitzades a distància per part de
l’alumne, a partir del sistema d’aprenentatge que proposarà l’escola.
Els alumnes que tingui el títol de monitor amb el pla d’estudis anterior a l’1 d’octubre
de 2013, només hauran de fer el tercer i quart mòdul de la formació. Per tant es
podran convalidar els mòduls de Processos grupals i educatius en el lleure infantil i
juvenil (30 hores) i Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure (60 hores).
b) Pràctiques professionals no laborals de direcció i coordinació d’activitats de lleure
educatiu infanti i juvenil, d’una durada mínima de 120 hores
c) Elaboració d’una memòria de pràctiques que caldrà lliurar a l’escola en les
convocatòries que s’estableixin.

UN NOU MODEL D’APRENENTATGE: SISTEMA SEMI PRESENCIAL



Més informació:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada